Zehra Öney
Artırılmış Gerçeklik Blıppar Mobil ve Dijital Teknolojiler

Artırılmış Gerçeklik Kullanıcı Etkileşimini Nasıl Değiştirebilir?

Her geçen gün pek çok marka artırılmış gerçekliğin kendi pazarlama stratejilerine yeniden şekil vermesini ve daha büyük kullanıcı bağlılığı yaratmasını izliyor. Blippar gibi artırılmış gerçeklik uygulamaları halihazırda kullanıcılara akıllı telefon ya da tabletlerinden 3 boyutlu animasyonlar, oyunlar ve görsellerle günlük nesneleri canlandırıyor. Peki ama artırılmış gerçekliğin yapabilecekleri geleceğe yön verebilir mi?

Blippar CEO’su ve Kurucusu Ambarish Mitra, artırılmış gerçekliğin internetin kendisinden daha büyük hale geleceğini belirtiyor. Yüksek bağlılık faktörünün, artırılmış gerçekliğin doğasından kaynaklandığını, ürünleri interaktif araçlara dönüştürdüğünü ve keşfetme noktaları sunduğunu ve kullanıcının günlük yaşamında merak duygusunu artırdığından kaynaklandığını belirtiyor.

Avustralya’da yayın yapan CMO’ya konuşan Ambarish Mitra, “En başından beri, artırılmış gerçekliğin büyük potansiyelini gördüm. Biz sadece asla teknolojiye odaklanmadık. Hikaye anlatıcılığına odaklanmamız büyük bir fark yarattı. Markalar kendi ürünlerinin interaktif olabileceğini düşünmeye başladılar, ki bu onlara kendi kullanıcıları ile doğrudan iletişim kurma ve doğrudan iletişim arabirimine sahip olmaya yardım edecek.” dedi.

2011 yılından bu yana, Heinz, Coca-Cola, Nike, Xbox, Pepsi ve Cadbury gibi 2500’den fazla dünya markası, Blippar ile çalıştı.

2014 Dünya Kupası kapsamında Pepsi ile yapılan kampanyada, kullanıcılar, milyonlarca interaktif kutu üzerinden dünyanın en iyi 5 futbolcusuyla oyun oynadılar. 3,5 milyon kişi, Pepsi kutuları için hazırlanan blipp’te toplamda 60.000 saat geçirdiler.

“Bu seviyede bir etkileşim harika ve şimdiye dek karşılaşılmadı. Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık ya da Avrupa’da 60.000 saatlik etkileşim almak için 20-25 milyon dolar harcamak zorunda kalırdınız.” diyen Mitra, Pepsi’nin de bu kampanyadan çok memnun olduğunu “Marka çok mutluydu. Çünkü KPI marka bilinirliği, virallik ve sosyal alanda büyük konuşulma oranlarına sahip olmaktı. Bütün kutular satıldı ve sınırlı sayıda koleksiyon ürünü haline geldi.” dedi.

Mitra, Maybelline ile Vogue ve Cosmopolitan  iş birliği ile hayata geçirilen ve kullanıcıların tırnaklarında 40 farklı ojeyi deneyebildikleri kampanya için de 125.000 kadının katıldığını belirtti.

İki KPI’ya da ulaşılmıştı: İlk olarak, geleneksel ilan hayli katılımcı ve interaktif bir deneyime dönüştürülmüştü ve akıllardaki marka bilinirliğini artırmıştı. İkinci olarak, Maybelline kampanya istatistiklerini tutarak en fazla beğenilen ve popüler olan 8 ojeyi diğer ojelerden daha fazla üreterek satışlarını kampanyanın yapıldığı üç aylık dönemde %15 oranında artırdı.

Mitra bunun önemini, “Artırılmış gerçekliğin yapabildiklerini kullanarak, iki büyük amaca nasıl ulaşıldığını görebilirsiniz: Tüketiciyi çekme ve sektör içgörüsü.” sözleriyle vurguladı.

Related posts

İkinci Çeyrekte Akıllı Telefon Sevkiyatı Nasıl Oldu?

Zehra Öney

Sanal Gerçeklik Pazarında İki Yeni Oyuncu: Microsoft HoloLens ve HTC Vive Ön Siparişe Açıldı

Zehra Öney

Apple iOS 9, OS X El Capitan ve WatchOS Beta’larını Yayınladı

Zehra Öney
Zehra Öney
Web Sitesi